Kwestia zwrotu kosztów wysyłki od dawna budzi spore kontrowersje. Ustawa o prawach konsumenta, która weszła w życie pod koniec 2014 r., rozwiała ostatecznie te wątpliwości. Jej art. 32 ust. 1 stanowi, że przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Przy czym zwraca mu koszty stanowiące równowartość najtańszego sposobu doręczenia przesyłki do klienta. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez przedsiębiorcę, np. przesyłkę kurierską zamiast pocztowej, to przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Jednocześnie trzeba jednak zwrócić uwagę na drugą część ww. przepisu, który stanowi, że konsument nie ponosi kosztów zwrotu rzeczy do sprzedawcy, jeżeli ten nie poinformował go o konieczności ich poniesienia./ŁK